U neku ruku 21. sjednica Nadzornog odbora Društva bila je i konstituirajuća s obzirom da Nedeljko Tomić (IDS), dosadašnji član i predsjednik Nadzornog odbora Društva, stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sprječavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti (Narodne novine broj 60/2008), nije u mogućnosti nastaviti sa sudjelovanjem u radu Nadzornog odbora. Odlukom Skupštine Društva za novog člana Nadzornog odbora imenovan je Aldo Šavka (IDS), a svoju će funkciju obnašati do 22.11.2009.
Kako je Nadzorni odbor promjenom člana istovremeno ostao i bez predsjednika, članovi Nadzornog odbora su odabrali jednoglasnim glasovanjem novoga. Za predsjenika Nadzornog odbora imenovan je mr.sc. Ivica Plišić s mandatom do 22.11.2009.
Na ovoj sjednici članovi Nadzornog odbora informirani su o najtežem razdoblju u poslovanju Društva. U prvih šest mjeseci Društvo je poslovalo s gubitkom od oko 10 milijuna kuna. U tom razdoblju je prodano 5% manje vode nego prošle godine u istom razdoblju te je isto toliko manje zbrinuto otpadne vode. Najveće odstupanje od planirane dinamike u prodaji vode dogodilo se u travnju 2008. kada je INA bila u remontu te joj je prodano 31,6% manje vode u odnosu na travanj 2007. Pad u prodaji vode zabilježen je i za domaćinstvo (-2,8%), gospodarstvo (-9%) i Opatiju (-6,5%). Jedini porast zabilježen je za Jadranovo i to za 9,6%. Ostvarena odvodnja otpadne vode manja je i za domaćinstvo (-1,6%) i gospodarstvo (-9%).
Rashodi su Društva već godinama isti. Povećane troškove ove godine uzrokovala su povećanja u cijenama (posebno elekrične energije).
Osim o šestomjesečnom rezultatu poslovanja Društva u ovoj godini direktor Društva, Željko Mažar, informirao je članove Nadzornog odbora i o ponovljenim odličnim rezultatima ovogodišnjeg ispitivanja zadovoljstva korisnika uslugama vodoopskrbe i odvodnje otpadnih voda.
I na ovoj sjednici na dnevnom redu našla se izmjena i dopuna Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji. Zbog osobnog zahtjeva za raskidom Ugovora o radu na mjesto pomoćnika rukovoditelja Službe dizanja vode isto je ostalo upražnjeno te ga je trebalo hitno popuniti. Na temelju zadovoljavanja uvjeta radnih mjesta isto se popunilo dosadašnjim poslovođom Dežurne službe i gupe za pronalaženje gubitaka. No, kako je sada istovremeno to mjesto ostalo bez izvršitelja potrebno ga je žurno upotpuniti. Uvažavajući trenutne odnose ponude i potražnje radne snage na tržištu, predloženo je i usvojeno da se pored uvjeta visoke stručne spreme omogući i zapošljavanje kandidata s višom spremom i završenim građevinskim, strojarskim i elektrotehničkim fakultetom. Istovremeno je predloženo i usvojeno da se izmjene traženi uvjeti za obavljanje poslova voditelja tehničara vodovodne mreže u Dežurnoj službi na način da se osim više stručne spreme omogući i zapošljavanje osoba s odgovarajućom srednjom stručnom spremom.
IZVJEŠĆE O POSLOVANJU I-VI 2008. godine
Komunalno društvo je u razdoblju od 01.01. do 30.06.2008. godine poslovalo s gubitkom u poslovanju od 10.035.503,00 kn.
U prvom polugodištu 2008. godine ostvarena je prodaja vode za piće u količini od 8.525.124 m3, što je manje za 5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali i manje za 5,3% od planirane količine za prvih šest mjeseci.
U prvih šest mjeseci 2008. godine zbrinuto je otpadne vode u količini od 6.456.297 m3 što je za 5% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine te 4,6% manje od planirane količine za prvo polugodište 2008.
Količine zbrinute otpadne vode na F-stanici, koja služi za kontrolirani prihvat i zbrinjavanje otpadnih voda iz septičkih i sabirnih jama u prvom polugodištu ove godine ukupno je iznosila 10.620 m3, što je za 22,1% više u odnosu na isto razdoblje lani.
Od mjeseca siječnja do mjeseca lipnja 2008. godine ostvaren je prihod od 43.209.341,00 kn, što je za 7,5% manje nego u istom vremenskom razdoblju prošle godine, a u odnosu na plan manje je za 7,3%. U strukturi ostvarenog prihoda, prihod od prodaje vode i odvodnje otpadne vode manji je za 5,7% u odnosu na isti period lani. U prvom polugodištu ove godine, a u odnosu na prošlu godinu, za 21,3% je manji izvanredni prihod te za 4,2% prihodi sporedne djelatnosti.
Ukupni rashodi prvih šest mjeseci 2008. godine iznosili su 53.244.844,00 kn, što je za 4,9% više nego u istom razdoblju prošle godine, a na razini planiranih.
Rezultati poslovanja u prvih šest mjeseci 2008. godine podijeljeni prema proizvodno-radnim jedinicama su sljedeći:
- PRJ Vodovod ostvarila je gubitak u poslovanju od 7.095.542,19 kn. Ostvareni ukupan prihod manji je za 8% uz istovremeni porast ukupnih rashoda za 4,3% u odnosu na isto vremensko razdoblje prošle godine.
- PRJ Kanalizacija ostvarila je gubitak u poslovanju u iznosu od 2.939.961,25 kn. Prihodi PRJ Kanalizacije u usporedbi s istim vremenskim razdobljem prošle godine manji su za 6,4%, dok su rashodi veći za 6,5%.
Ove godine, tijekom prvog polugodišta 2008. godine zabilježen je broj od 3.979 osoba koje su ostvarile pravo na pomoć za podmirenje troškova komunalnih usluga vode i otpadne vode (subvencija), temeljem socijalnih uvjeta i uvjeta prihoda u prvih šest mjeseci 2008. godine. Broj osoba u odnosu na isto razdoblje prošle godine manji je za 88 osoba ili za 2,2%, pri čemu od ukupne subvencionirane vode za piće i otpadne vode na Grad Rijeku otpada 84,2%, a na ostale jedinice lokalne samouprave 15,8%. U financijskom iznosu na subvenciju otpada ukupno 356.550,63 kn, od čega subvencionirana voda za piće iznosi 272.755,44 kn, a otpadna voda 83.795,19 kn. Doda li se financijskom iznosu subvencije komunalne usluge i pripadajući iznos obračunatog PDV-a u iznosu od 78.441,13 kn, ukupan financijski iznos koji tereti troškove poslovanja Društva iznosi 434.991,76 kn.
Broj zaposlenih u Društvu na dan 30.06.2008. godine iznosio je 314 i manji je za 16 zaposlenika u odnosu na plan za 2008. godinu. U zadnje vrijeme Društvo bilježi trend odlazaka zaposlenika na njihov zahtjev. Nezadovoljstvo zaposlenih sa vlastitim statusom u Društvu je veliko, posebno jer plaće zaostaju za prosjekom u Republici Hrvatskoj.
Uprava Društva sa stručnim suradnicima radi na pronalaženju odgovarajućih mjera smanjenja gubitaka u poslovanju - ostvarenje uštede uz što manje negativnih posljedica i nenarušavanjem u kvaliteti pružanih usluga.
Primjena novog Zakona o javnoj nabavi uzrokovala je sporiju realizaciju razvojnih zahvata pa je tako u prvih šest mjeseci 2008. godine s Gradom Rijekom i ostalim jedinicama lokalnih samuoprava ostvareno 48,7% planiranih razvojnih zahvata u vodoopskrbi i 36% u odovdnji otpadnih voda.
REZULTATI OVOGODIŠNJEG ISPITIVANJA ZADOVOLJSTVA KORISNIKA USLUGAMA DRUŠTVA
KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka po drugi put je pristupilo ispitivanju zadovoljstva korisnika uslugama koje pruža (vodoopskrba i odvodnja otpadnih voda). Oba istraživanja na uzorku od ukupno 800 kućanstava, njih 500 s područja Rijeke i 300 s područja jedinica lokalnih samouprava riječkog prstena (gradova Bakra, Kastva, Kraljevice i općina Čavle, Jelenje, Klana, Kostrena i Viškovo) obavila je agencija Puls. Prvo ispitivanje obuhvatilo je, osim ispitivanja zadovoljstva uslugama koje pruža Društvo, i ispitivanje zadovoljstva pruženim uslugama ostalih komunalnih, trgovačkih i dioničkih društava u većinskom vlasništvu Grada Rijeke. Za razliku od prvog ispitivanja koje je izvršeno metodom face to face, u drugom ispitivanju ispitanici nisu uspoređivali međusobno usluge koje im pružaju različita društva već su se kroz kratku telefonsku anketu trebali koncentrirati samo na usluge koje im pruža KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka.
I novim ispitivanjem zadovoljstva korisnika, kvaliteta i standard usluga koje Društvo pruža ocijenjeni su visokim, iznadprosječnim ocjenama i neznatno se razlikuju od prošlogodišnjih, a razlog je najvjerojatnije u promijenjenom principu ispitivanja.
Ovogodišnje istraživanje potvrdilo je da su ispitanici pretežno zadovoljni uslugama koje im pruža Društvo i ocjenjuju ih prosječnom ocjenom 3,83 (od mogućih 5,0). Prošle godine Društvo je za isto dobilo ocjenu 4,2 što je ujedno bila i najviša ocjena u odnosu na sva ostala komunalna i trgovačka društva u većinskom vlasništvu Grada Rijeke. Ponovno je mali postotak ispitanika, svega 5% (lani 4%), izrazilo nezadovoljstvo pruženim im uslugama.
Željko Mažar, direktor KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka:
„Posebno nas je razveselio podatak povećanog zadovoljstva uslugom opskrbe pitkom vodom s obzirom da je usluga opskrbe pitkom vodom ove godine ocijenjena prosječnom ocjenom 4,59, a u prošlogodišnjem ispitivanju, kao najbolje ocijenjena usluga od strane svih pruženih komunalnih usluga, sa 4,47. Potpuno zadovoljstvo ovom uslugom izrazilo je 66% ispitanika, a samo 2% ispitanika je nezadovoljno uslugom.„
Kao i prošle godine, usluga odvodnje otpadnih voda ocijenjena je nešto nižom ocjenom od usluge opskrbe pitkom vodom, a što je i razumljivo s obzirom na različite mogućnosti priključenja na oba sustava. Ovogodišnjim ispitivanjem prosječna ocjena usluge odvodnje otpadnih voda iznosi 4,03 i nešto je niža u odnosu na lanjsko ispitivanje. Prošle je godina ona imala prosječnu ocjenu 4,2 i bila je treće rangirana, odmah iza usluge opskrbe pitkom vodom, održavanja i uređenja groblja, dijeleći treće mjesto s uslugom pogrebnih i grobarskih usluga.
Oba ispitivanja pokazala su konstantu u činjenici da su uslugama opskrbe vodom za piće i uslugom odvodnje otpadnih voda zadovoljniji stanovnici Rijeke, a manje zadovoljni stanovnici riječkog prstena odnosno stanovnici ostalih jedinica lokalnih samouprava.
Pored općeg zadovoljstva uslugama vodoopskrbe i odvodnje, ispitano je i zadovoljstvo pojedinih aspekata svake od tih usluga.
Kod pružanja usluge opskrbom vode za piće, oba ispitivanja potvrdila su da je stanovnicima Rijeke i riječkog prstena najvažnija kvaliteta vode, kontinuiranost i pouzdanost u opskrbi vodom. A upravo ono što im je i najvažnije, obje godine su stanovnici ocijenili i najvišim ocjenama. Kvaliteta vode ove je godine ocijenjena sa 4,52 (lani 4,5), a kontinuiranost opskrbe prosječnom ocjenom 4,61 (lani 4,5). Ponovno je izraženije zadovoljstvo stanovnika Rijeke u odnosu na stanovnike riječkog prstena. Kao i u prošlogodišnjem ispitivanju, zadovoljstvo cijenom vode za piće više izražavaju stanovnici riječkog prstena nego li stanovnici Rijeke.
Jedina razlika u ispitivanju dogodila se prilikom ocjenjivanja zadovoljstva cijene otpadne vode. I dok su lani zadovoljniji bili stanovnici riječkog prstena u odnosu na stanovnike Rijeke, ove godine situacija je obrnuta. Rezultati oba ispitivanja pokazuju da je ekološka svijest stanovnika Rijeke i riječkog prstena visoka te da im je važno pročišćavanje otpadnih voda, njihovo zbrinjavanje i mogućnosti priključenje na sustav javne odvodnje. S obzirom da su ispitivanja okrenuta samo ocijeni uslugama koje pruža Društva, nije ispitana i svijest stanovnika o potrebi održavanja njihovih vlastitih dijelova kanalizacijske mreže te septičkih jama.
Osim iznadprosječnih ocjena Društvo je po prvi put ove godine dobilo i ispodprosječnu ocjenu i to za informiranost o kvaliteti vode i otpadne vode, što je razočaravajući rezultat s obzirom da je Društvo svakom korisniku usluga dostavilo, uz račun ispostavljen u mjesecu travnju, letak H2O vodi Rijeke i riječkog prstena, a o istom su snimljene informativno-edukativne emisije (prilozi) koje su emitirane na Kanalu RI.
Iznad prosječne ocjene kvalitete pružene usluge vodoopskrbe i odvodnje rezultat su svih promjena u pristupu odnosa prema korisnicima koje je Društvo kroz poslovnu politiku i strategiju uvelo i nastavlja uvoditi. Sve te promjene dio su politike orijentiranosti na potrošače.
Željko Mažar, direktor KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka:
„Iskazano zadovoljstvo korisnika usluga velika je obveza i odgovornost za Upravu i sve djelatnike Društva (KVALITETA u svakoj kapi) kako sa stanovišta poduzimanja mjera i akcija čiji je cilj zadržati primat kao najbolje ocijenjeno komunalno društvo u Rijeci i na području riječkog prstena, ali i popraviti one aspekte usluge koji su ocijenjeni nešto slabije.
Svaku i najmanju primjedbu Uprava shvaća ozbiljno i uz puno uvažavanje, posvećujući joj punu pažnju, kako u utvrđivanju činjenica, tako i nuđenju rješenja ili upućivanju na ostvarivanje prava.“