Željko Mažar, direktor KD ViK Rijeka, upoznao je članove Nadzornog odbora Društva s Izvještajem o poslovanju Društva za vremensko razdoblje I – IX 2010. godine te sa smjernicama za izradu Plana poslovanja za 2011. godinu. Osim navedenog, članovi Nadzornog odbora su usvojili i rebalans plana poslovanja KD ViK Rijeka za 2010. godinu te donijeli odluku kojom KD ViK Rijeka na području Rijeke od 1. prosinca 2010. godine počinje s obavljanjem usluge čišćenja septičkih i sabirnih jama. Cijena usluge iznosit će 62,95 kn/m³ s PDV-om. Ova se odluka članova Nadzornog odbora temelji na odluci Gradonačelnika Grada Rijeke, donesenoj dana 26. listopada 2010. godine na 39. Gradonačelnikovom kolegiju. Grad Rijeka povjerio je KD ViK Rijeka pružanje ove usluge po isteku Ugovora o obavljanju djelatnosti čišćenja septičkih i sabirnih jama sklopljenog s dosadašnjim koncesionarom te slijedom odredbi novog Zakona o vodama. Novim Zakonom o vodama, koji je objavljen u Narodnim novinama 21.12.2009. godine, propisano je da su jedinice lokalne samouprave dužne osigurati obavljanje djelatnosti javne vodoopskrbe i javne odvodnje, a pod javnom odvodnjom podrazumijeva se i crpljenje i odvoz otpadnih voda iz septičkih i sabirnih jama. Nadalje, zakon propisuje da se djelatnost javne vodoopskrbe i javne odvodnje može povjeriti drugim pravnim, odnosno fizičkim osobama putem koncesije, ali samo iznimno. Točnije, ukoliko neka općina ili grad nema javnog isporučitelja vodovoda i odvodnje.
Izvještaj o poslovanju Društva za I – IX mjesec 2010. godine
Ostvareni ukupan prihod Društva od početka godine do 30.09.2010. godine iznosi 76.228.999,80 kn i manji je za 6% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine te za 13% u odnosu na plan. Prihod redovne djelatnosti, tj. od prodaje vode i zbrinjavanja otpadnih voda, u ukupnom prihodu učestvuje sa 79,7%.
U prvih devet mjeseci 2010. godine ostvarena je prodaja pitke vode u količini od 11.402.381 m3, što je manje za 22,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine te manje za 20,2% od planiranih količina. U svim kategorijama korisnika prisutno je smanjenje u prodaji vode u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći udio u prodaji vode prema strukturi korisnika ima domaćinstvo sa 71,3%, dok su ostali korisnici zastupljeni u sljedećim postocima: gospodarstvo s 18,8%, Opatija s 5,5%, Jadranovo s 1,6% i Krk s 2,8%.
Domaćinstvu je ukupno prodano 8.134.820 m3 vode, što je manje za 4,2% u odnosu na prvih devet mjeseci 2009. godine.
Značajan pad u prodaji vode zabilježen je kod gospodarstva, kojem je prodaja smanjena za 52,6%. U prvih devet mjeseci 2010. godine gospodarstvu je prodano 2.141.302 m3 vode. Razlog ovako drastičnom padu prodaje vode u ovoj kategoriji korisnika je nepreuzimanje planiranih količina vode od strane najvećeg korisnika INA-e i opadajućem trendu prodaje vode ostalim gospodarskim subjektima. INA je tako u prvih devet mjeseci preuzela 339.060 m3 vode, što je manje od prošlogodišnjeg u istom razdoblju za 2.029.632 m3 ili 85,7%, a u odnosu na plan je manje za 1.150.940 m3 vode ili 77,2%.
Pad u prodaji vode zabilježen je i okolnim isporučiteljima vodnih usluga. Opatiji je prodano 41,3% manje vode u odnosu na isto razdoblje lani, Jadranovu za 40,9% manje, a Krku za 14% manje.
U vremenskom razdoblju I-IX 2010. godine zbrinuto je otpadne vode u količini od 7.450.386 m3 što je za 25,2% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine te manje za 4% u odnosu na plan. Ostvarena odvodnja otpadnih voda manja je i u strukturi domaćinstvo (za 2,5%) i gospodarstvo (za 52,6%).
Količina otpadne vode zbrinuta na F-stanici (kontrolirani prihvat i zbrinjavanje otpadnih voda iz septičkih i sabirnih jama) u prvih devet mjeseci iznosi 15.094 m3 te je u manje za 1,3% u odnosu na isto razdoblje 2009. godine.
Tijekom prvih devet mjeseci 2010. godine ukupno je 4.110 osoba ostvarilo prava na pomoć za podmirenje troškova komunalnih usluga vode i otpadne vode (subvencija), temeljem socijalnih uvjeta i uvjeta prihoda u prva tri mjeseca tekuće godine. Broj osoba u odnosu na isto razdoblje lani veće je za 487 osoba. Tijekom prvih devet mjeseci 2010. godine subvencionirano je ukupno 179.916 m3 vode i otpadne vode, što je za 6,9% više od ostvarenja u istom razdoblju 2009. godine. Od ukupne količine subvencionirane vode približno 74% količine se subvencionira i kao otpadna voda jer nisu svi korisnici subvencije i korisnici usluge javne odvodnje otpadnih voda.
U financijskom iznosu na subvenciju otpada ukupno 973.599,19 kn, od čega subvencionirana pitka voda iznosi 582.934,63 kn, a otpadna voda 208.573,99 kn. U subvencionirane iznose uključen je i pripadajući iznos obračunatog PDV-a koji također tereti troškove poslovanja Društva. Od ukupnog iznosa na subvencije vode i otpadne vode u prvih šest mjeseci ove godine na Grad Rijeku otpada 82,1%, a na ostale gradove i općine 17,9%.
Na dan 30.09.2010. godine Društvo je zapošljavalo 323 radnika što je za 4 radnika više u odnosu na 30.09.2009. te za 10 radnika manje prema planiranom.
Rebalans plana poslovanja KD ViK Rijeka za 2010.
Uprava Društva izvijestila je da se rebalans plana poslovanja za 2010. godinu izradio radi usklađenja ostvarenog fizičkog obujma komunalnih vodnih usluga u odnosu na planirane i procijenjene količine do kraja ove godine. Istovremeno je izvršeno i usklađivanje investicijskih aktivnosti Društva te onih koje su obuhvaćene proračunima suvlasnika - jedinica lokalnih samouprava u odnosu na ostvarenje za razdoblje prvih devet mjeseci i procijenjenog ostvarenja do kraja godine.
Rebalansom plana za 2010. godinu predviđa se prodaja vode u količini od 15.047.000 m3, što je u odnosu na plan manje za 19,7% odnosno 3.683.000 m3. Količina vode koja se planira prodati za domaćinstvo umanjena je u odnosu na planiranu za 4,6%, a gospodarstvu je umanjena za 42,4%. Također je umanjenje izvršeno u odnosu na planirane količine i isporučiteljima vodnih usluga - Opatiji za 48,4%, Jadranovu za 35,6% i Krku za 30%.
Zbrinjavanje otpadnih voda rebalansom se smanjuje za 3,6% i planira se da će biti ostvareno u količini od 9.930.000 m3.
Naprijed navedenim izmjenama u planiranim količinama prodaje vode i zbrinjavanja otpadnih voda ujedno se rebalansom smanjuje i prihod redovne djelatnosti od prodaje vode i otpadne vode za 18,9% u odnosu na plan poslovanja za 2010. godinu. Rebalansom plana planiran je prihod od redovne djelatnosti u iznosu od 80.638.320,00 kn.
Ukupan prihod Društva u rebalansu plana za 2010. iznosi 102.924.300,00 kn i manji je za 11,2% od prvotno planiranog za 2010.
U investicijskim aktivnostima Društva, iznos namijenjen za ulaganja u razvojne zahvate vodoopskrbe umanjen je za 2,3% u odnosu na prvotni plan te rebalansom on sada iznosi 17.578.913,00 kn. Istovremeno je umanjen i planirani iznos za investicijsko održavanje sustava javne vodoopskrbe i ono sada iznosi 4.500.000,00 kn.
Rebalansom plana ulaganja Društva u investicijske aktivnosti javne odvodnje otpadnih voda, iznos namijenjen spomenutom umanjen je za 29% i on sada iznosi 7.735.100,00 kn. Za investicijsko održavanje sustava javne odvodnje, umjesto planiranih 3.000.000,00 kn, rebalansom je planiran iznos od 2.520.000,00 kn.
Rebalansom su promjene nastale i u investicijskim aktivnostima s Gradom Rijeka i ostalim gradovima i općinama vlasnicima ovog Društva.
U projekte vodoopskrbe i odvodnje od zajedničkog interesa suvlasnika Društva i od značaja za funkcioniranje i unapređenje sustava vodoopskrbe i odvodnje, financiranih zajedničkim sredstvima iz dijela cijene komunalne usluge za razvoj i ostalih izvora, umjesto prvotno planiranih 38.510.000,00 kn, odnosno prvim rebalansom 41.410.000,00 kn, drugim se rebalansom planira uložiti 40.605.400,00 kn. Za navedene se aktivnosti planira izdvojiti 22.705.000,00 kn iz naknade za razvoj vodoopskrbe i odvodnje, 6.045.400,00 kn iz naknade za razvoj odvodnje Grobnik - Klana, 3.500.000,00 kn iz sredstava Jadranskog projekta Hrvatskih voda, 1.735.000,00 kn iz naknade Hrvatskih voda, 6.000.000,00 kn kreditnih sredstava te 620.000,00 kn iz sredstava ŽUC-a.
Drugim rebalansom ulaganja u razvojne zahvate vodoopskrbe i odvodnje od interesa za svaku jedinicu lokalne samouprave planira se ukupno uložiti 20.746.099,00 kn od čega na području Grada Rijeke 10.180.254,00 kn, na području Grada Bakra 6.344.145,00 kn, na području Grada Kastva 314.000,00 kn, na području Grada Kraljevice 51.700,00 kn, na području Općine Kostrena 2.700.000,00 kn, na području Općine Čavle 257.000,00 kn, na području Općine Viškovo 823.000,00 kn, na području Općine Jelenje 6.000,00 kn te na području Općine Klana 70.000,00 kn.
Osim navedenog na području Grada Rijeke uložit će se sredstva dugoročnog kredita u iznosu od 30 milijuna kuna od Erste&Steiermarkische bank d.d. Rijeka kao poslovne banke uključene u suradnju na provedbi HBOR-ovog Programa kreditiranja komunalne infrastrukture. Ovim kreditom osigurana su sredstva kojima će se do kraja 2011. godine zamijeniti i izgraditi oko 5.000 m kanalizacijskih i oko 12.000 m vodovodnih ogranaka, većinom na rubnim područjima Grada Rijeke.
Smjernice za 2011. godinu
Smjernice za izradu plana poslovanja KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka za 2011. godinu sadrže osnovne elemente za izradu plana poslovanja za narednu godinu, a značajnije među njima su:
- obim komunalnih usluga - prodaja vode u 2011. godini planirat će se u iznosu od 15.600.000m3 što je više za 3,7% u odnosu na rebalans plana poslovanja za 2010. godinu, dok se planira zbrinjavanje otpadnih voda u iznosu od 10.000.000m3 odnosno više za 0,7% u odnosu na rebalans plana poslovanja
- broj radnika – sukladno ciljevima poslovanja Društva, planiranom obimu i razini pružanja kvalitetne usluge planiran je broj zaposlenika u iznosu od 329, od čega su 3 pripravnici. Planirani broj radnika u 2011. godini je za 5 radnika veći od rebalansa plana kadrova za 2010. godinu te je posljedica preuzimanja poslova pražnjenja septičkih i sabirnih jama na području Grada Rijeke. U 2011. godini 1 radnik ostvaruje uvjete za starosnu mirovinu te 1 radnik za invalidsku mirovinu
- upravljanje kvalitetom i unapređivanje sustava kvalitete - recertificiranje sustava upravljanja sigurnošću vode za piće prema zahtjevima norme ISO 22000:2005 te uvođenje i certificiranje sustava upravljanja zdravljem i sigurnošću na radu OHSAS 18000:2007
- cijene i tarifa vodnih usluga - uskladit će se sa Zakonom o vodama (NN 153/2009) i Uredbom o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga (NN 112/2010) najkasnije do travnja 2011. godine
- cijene vodnih usluga za socijalno ugrožene građane - uskladit će se sa Zakonom o vodama (NN 153/2009) i Uredbom o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga (NN 112/2010) najkasnije do travnja 2011. godine
- investicijske aktivnosti s Gradom Rijeka i ostalim gradovima i općinama:
1. VODOOPSKRBA
- PRIORITET I - Investicije u vodoopskrbi od zajedničkog interesa suvlasnika Društva i od značaja za funkcioniranje i unapređenje sustava vodoopskrbe financirane zajedničkim sredstvima naknade za razvoj i ostalih izvora:
- otplata kreditnih obveza za izgradnju II faze vodoopskrbe za potrebe CZGO Marišćina
- izrada projektne dokumentacije - rekonstrukcija i dogradnja vodoopskrbnog sustava na području Općine Kostrena za transport dodatnih količina vode do VS Sopalj (za otok Krk) i potrebe vodoopskrbe Općine Kostrena
- PRIORITET II - Investicije u vodoopskrbi od interesa za jedinice lokalne samouprave financirane iz pripadajućeg dijela naknade za razvoj i ostalih izvora:
- izgradnja vodovodnih ogranaka i projektne dokumentacije sukladno prioritetima jedinica lokalne samouprave suvlasnika Društva
- nastavak izgradnje sustava vodoopskrbe naselja Melnice i Plase
2. ODVODNJA
- PRIORITET I - Investicije u odvodnji od zajedničkog interesa suvlasnika Društva i od značaja za funkcioniranje i unapređenje sustava odvodnje financirane zajedničkim sredstvima naknade za razvoj i iz drugih izvora:
- otplata kreditnih obveza za uređaj Delta, kanalizacije zone Kantrida te sustava odvodnje Rijeka-Grobnik u sklopu Jadranskog projekta
- nastavak izgradnje II Faze kanalizacijskog sustava Rijeka-Grobnik u sklopu Jadranskog Projekta na područjima naselja Pašac, Svilno i Orehovica
- završetak studije o izboru lokacije za izgradnju središnjeg uređaja za pročišćavanje otpadnih voda za Sustav Grad
- rekonstrukcija uređaja za pročišćavanje u Klani
- PRIORITET II - Investicije u odvodnji od interesa za pojedine jedinice lokalne samouprave financirane iz pripadajućeg dijela naknade za razvoj i ostalih izvora:
- izrada dokumentacije za potrebe izrade aplikacije za EU fondove: idejni i glavni projekti dogradnje Sustava Grad na području grada Rijeke te izrada Studije izvodljivosti
- izgradnja ogranaka kanalizacijske mreže na području jedinica lokalne samouprave suvlasnika Društva
- priprema projektne i ostale dokumentacije sustava odvodnje Bakar-Kostrena i Kraljevica u cilju uvrštenje u Jadranski projekt
- nabavka vozila za pražnjenje septičkih jama