DNEVNI RED
1. Verifikacija zapisnika s 21. sjednice Nadzornog odbora održane 28.9.2012.
2. A Izvještaj o ostvarenom poslovanju za I - IX 2012.
2. B Izvještaj o gradnji komunalnih vodnih građevina i korištenju sredstava naknade za razvoj te ostalih izvora finacniranja I - IX 2012.
3. A Rebalans plana poslovanja za 2012.
3. B Rebalans plana gradnje komunalnih vodnih građevina za 2012.
4. Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o financiranju razvoja komunalne djelatnosti za 2012.
5. Smjernice za izradu Plana poslovanja za 2013.
6. Zahtjev za izdavanje suglasnosti na pravne poslove čija vrijednost premašuje 1 milijun kuna
7. Razno
Izvješće o ostvarenom poslovanju I - IX 2012.
Društvo je u prvih devet mjeseci ove godine. ostvarilo 91.410.634,18 kn ukupnog prihoda i 85.933.977,42 kn ukupnih rashoda čime je iskazana dobit u poslovanju od 5.476.636,76 kn. Prihod je za 22,3% veći, a rashodi su manji za 1,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U ostvarenim prihodima najveće je učešće prihoda od prodaje koji čine 84,8 % ukupnih prihoda.
Prihodi od pružanja vodne usluge su u odnosu na isto razdoblje prošle godine veći zbog utjecaja korekcije cijene vodnih usluga od 1. srpnja 2011. godine, no manji su za 6,8% usporedbi s Planom uslijed opadajućeg trenda isporuke vodnih usluga, posebno kod kategorije korisnika Poslovne prostorije. Ostali poslovni prihodi znatno su viši u odnosu na I-IX 2011. godine i u odnosu na Plan pod utjecajem naplate prihoda iz prethodnih godina i prodaje zemljišta Brodogradilištu Viktor Lenac d.d. Martinšćica.
U razdoblju I-IX 2012. godine isporučeno je 11.241.892 m3 vode, što je za 2,2 % manje u odnosu na ostvarenje iz 2011. godine i za 2,4 % manje u odnosu Plan I-IX 2012. godine. Pad u isporuci ostavren je kod korisnika Stambene prostorije, Poslovne prostorije i K.T.D. Vodovod ŽRNOVNICA d.o.o. koja od početka godine ne preuzima vodu na prodajnom mjestu Črišnjevo. Poslovne prostorije znatno su ispod prošlogodišnjeg ostvarenja i plana razdoblja zbog daljnjeg negativnog gospodarskog kretanja,
Kod kategorije korisnika Ostale poslovne prostorije, KOMUNALAC d.o.o. Opatija i Ponikve d.o.o. Krk ostvaren je porast isporuke vodnih usluga. Ukupno je Drugim isporučiteljima isporučeno 10,2% više vode u odnosu na prošlogodišnje promatrano razdoblje i 8,7 % u odnosu na plan razdoblja. Isporuka vode Drugim isporučiteljima je sezonskog karaktera i ovisi o vremenskim prilikama.
Skupljanje i crpljenje otpadnih voda ostvareno je u količini od 7.311.762 m3 što je u odnosu na Plan za 754.161 m3 ili 9,3 % manje, a veće je od plana razdoblja za 4,5 %. Poslovne prostorije znatno su podbacile u odnosu na Plan razdoblja zbog negativnog gospodarskog trenda.
Količina zbrinute otpadne vode iz septičkih i sabirnih jama u razdoblju I-IX 2012. godine iznosi 29.566 m3 i u odnosu na isto razdoblje 2011. godine je veće za 51%. Preuzimanje poslova pražnjenja septičkih jama umjesto koncesionara na područjima Rijeke i Kraljevice, rezultiralo je većim udjelom Društva u ukupnoj količini dopreme u odnosu na prethodnu godinu sa 28,2 % na 55,9% učešća. Dopremu otpadnih voda s ostalih područja jedinica lokalne samouprave obavljaju ostali koncesionari koji su zbrinuli 34% ili 10.053 m3 otpadne vode preko F-stanice.
U ostvarenim rashodima I-IX 2012. godine najveće učešće imaju materijalni troškovi 32,6 % (32,4 % u 2011.), troškovi amortizacije 30 % ( 29,8 % u 2011.) i troškovi osoblja 28,2 % (27,1 % u 2011.)
Pomoć za podmirenje troškova vodnih usluga (do 5 m3 po članu kućanstva) korisnicima socijalnog programa Grada Rijeke i ostalih jedinica lokalne samouprave, ostvaruje se na teret troškova poslovanja Društva.
U razdoblju I-IX 2012. godine subvencionirano je 150.230 m3 isporučene vodne usluge vodoopskrbe, 118.998 m3 isporučene vodne usluge odvodnje, skupljanja i crpljenja i pročišćavanja otpadnih voda.
U razdoblju I-IX 2012. godine izdano je 15,7 % manje rješenja po kojima se priznaje pravo na oslobađanje od plaćanja troškova vodnih usluga. Prosječan broj subvencioniranih članova je iznosio 2,3 s prosječnom potrošnjom 3,8 m3 po članu kućanstva.
Troškovi subvencije vodnih usluga s pripadajućim porezom na dodanu vrijednost manji su za 2,5 % u odnosu na prethodno usporedno razdoblje jer je od 1.03.2012. godine stopa PDV-a za vodne usluge smanjena s 23% na 10%.
U financijskom iznosu na subvenciju vodnih usluga otpada ukupno 919.841,59 kn. Od toga subvencionirana usluga vodoopskrbe iznosi 672.323,58 kn, a odvodnje 247.518,01 kn. Doda li se financijskom iznosu subvencije vodnih usluga i pripadajući iznos obračunatog PDV-a u iznosu od 140.863,77 kn, ukupan financijski iznos koji tereti troškove poslovanja Društva iznosi 1.060.705,36 kn.
Na dan 30.09.2012. godine Društvo je zapošljavalo 328 radnika i veći za 2 radnika u odnosu na Plan i u odnosu na 30.06.2012.
Rebalans plana poslovanja 2012.
Uprava Društva izvijestila je da se rebalans plana poslovanja za 2012. godinu izradio radi usklađivanja ostvarenih i planiranih količina isporuke vodnih usluga vodopskrbe i odvodnje, svođenje prihoda i rashoda na realnu razinu do kraja godine te usklađenja planiranih i ostvarenih investicijskih aktivnosti.
Rebalansom plana za 2012. godinu predviđa se isporuka vodne usluge vodoopskrbe u količini od 14.476.652 m3, što je u odnosu na plan manje za 3,5% ili za 523.348 m3 vode.
Količina vode za Stambene prostorije je manja u odnosu na planiranu za 1,8% ili za 178.275 m3.
Za korisnike usluge Ostale poslovne prostorije, Rebalansom plana za 2012. godinu povećane su količine isporuke za 17.406 m3 ili 1,5%.
Korisnicima usluga Poslovne prostorije, Rebalansom plana za 2012. godinu smanjene su količine isporuke za 486.030 m3 ili 21,1%.
Količine isporuke vodne usluge vodoopskrbe za KOMUNALAC d.o.o. Opatija povećane su u odnosu na planirane za 16,4%, Jadranovu (K.T.D. Vodovod ŽRNOVNICA d.o.o. Novi Vinodolski) manje su od predviđenih Planom za 46%. Količine vodne usluge vodoopskrbe planirane za otok Krk (Ponikve d.o.o. Krk) Rebalansom plana za 2012. godinu uvećane su za 16,9% u odnosu na planirane.
Rebalans plana za 2012. godinu za uslugu skupljanja i crpljenja otpadnih voda za 2012. godinu iznosi 9.624.631 m3 te kad mu se pridoda 798.062 m3 proizašlih iz promjene u rokovima očitanja brojila vodomjera ukupna količina usluge skupljanja i crpljenja otpadnih voda za 2012. godinu iznositi će 10.422.693 m3. Količine skupljanja, crpljenja i pročišćavanja su smanjene u odnosu na planirane za 9,8%, odnosno za 1.045.369 m3 uslijed pada isporuke svim kategorijama korisnika. Stambene prostorije imaju pad isporuke od 5,6% ili 424.098 m3 u odnosu na Plan 2012. godinu, a Poslovne prostorije za 29,8% ili za 599.794 m3.
Ukupan prihod Društva po Rebalansu plana za 2012.godinu iznosi 125.014.011 kn i veći je od predviđenog planom za 4,9% ili 5.855.041 kn.
Rashodi Društva su utvrđeni u iznosu od 119.401.419 kn.
Rezultat poslovanja Društva temeljem Rebalansa plana za 2012. je pozitivan te se procjenjuje da će Društvo završiti poslovnu godinu s dobitkom od 5.612.592 kn.
Rebalansom plana 2012. godine, fizički broj zaposlenih manji je za 1 radnika u odnosu na planirani broj.
Smjernice za 2013. godinu
Smjernice za izradu plana poslovanja KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka za 2013. godinu sadrže osnovne elemente za izradu plana poslovanja za narednu godinu, a značajnije među njima su:
- fizički obujam vodnih usluga - isporuka vode u 2013. godini planirat će se u iznosu od 14.760.000 m3, što je više za 2% u odnosu na rebalans plana poslovanja za 2012. godinu, dok će se skupljanje otpadnih voda planirati u iznosu od 8.230.000 m3, odnosno više za 2,8% u odnosu na rebalans plana poslovanja
- broj radnika – koji je planiran iznosi 329 i veći za 4 djelatnika u odnosu na rebalans sukladno važećoj organizacijskoj shemi i sistematizaciji radnih mjesta, ciljevima poslovanja, planiranom obujmu i razini pružanja kvalitetne vodne usluge
- cijena vodnih usluga – usklađena je sa Zakonom o vodama i Uredbom o najnižoj osnovnoj cijeni vodnih usluga. Naknade koje Društvo prikuplja za Hrvatske vode povećat će se 1. siječnja 2013. godine stupanjem na snagu Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o visini naknade za korištenje voda (NN 83/2012.) i Uredbe o visini naknade za zaštitu voda (NN 83/2012.), a time i ukupna cijena vodnih usluga (javne vodoopskrbe i javne odvodnje otpadnih voda) za korisnika. Naknada za korištenje voda iznosit će 1,35 kn/m3 umjesto dosadašnjih 0,80 kn/m3 kao i naknada za zaštitu voda koja će iznositi 1,35 kn /m3 umjesto dosadašnjih 0,90 kn/m3.
- integrirani sustav upravljanja i unapređenja sustava kvalitete - u 2013. godini potrebno je recertificirati sustav upravljanja kvalitetom i sustav upravljanja sigurnošću vode za piće
Plan gradnje komunalnih vodnih građevina i korištenje sredstava naknade za razvoj
VODOOPSKRBA
Plan gradnje komunalnih vodnih građevina vodoopskrbe i korištenja sredstava naknade za razvoj od zajedničkog interesa suvlasnika Društva za funkcioniranje i unapređenje sustava vodoopskrbe financiran zajedničkim sredstvima naknade za razvoj i iz ostalih izvora:
- Otplata kreditnih obveza za izgradnju II faze vodoopskrbe za potrebe CZGO Marišćina
- Nastavak izrade projektne dokumentacije za izgradnju CS i TS Martinšćica sa zahvatima u sklopu vodocrpilišta uključujući izgradnju tlačnog cjevovoda CS Martinšćica – VS Glavani
- Izrada projektne dokumentacije za projekte aplicirane Hrvatskim vodama :
- Izrada projektne dokumentacije tlačno-gravitacijskog cjevovoda CS Martinšćica –VS Sopalj ( nastavak vodoopskrbe IV. visinske zone Kostrene )
- Izrada projektne dokumentacije vodoopskrbnog sustava područja Streljana (Grad Rijeka)-Kastav-Klana (spajanje sustava Klana na riječki vodoopskrbni sustav)
- izrada projekta uređaja za uklanjanja mutnoće vode izvorišta Zvir primjenom membranske tehnologije
- Izrada projektne dokumentacije vodoopskrbnog sustava područja Grobnik
- Izrada projektne dokumentacije u funkciji vodoopskrbe Platka
- Elektrifikacija izvora Rječine izgradnjom TS
Plan gradnje komunalnih vodnih građevina i korištenja sredstava naknade za razvoj od interesa za pojedine jedinice lokalne samouprave suvlasnice Društva financiran iz pripadajućeg i preostalog dijela naknade za razvoj i ostalih izvora:
- Izgradnja vodovodnih ogranaka i projektne dokumentacije sukladno prioritetima pojedinih suvlasnika Društva i sukladno aplikaciji Hrvatskim vodama za kapitalna ulaganja u projekte vodoopskrbe, a prema programu Vlade RH – „Pokretanje novog investicijskog ciklusa u mandatu od 2012. – 2015.“
- Otplata kreditnih obaveza jedinica lokalne samouprave za izgradnju ogranaka vodoopskrbe
- Nastavak radova na izgradnji II Faze sustava vodoopskrbe naselja Melnice i Plase na području grada Bakra
ODVODNJA
Plan gradnje komunalnih vodnih građevina odvodnje i korištenja sredstava naknade za razvoj od zajedničkog interesa suvlasnika Društva i za funkcioniranje i unapređenje sustava odvodnje financirani zajedničkim sredstvima naknade za razvoj i iz drugih izvora:
- Otplata kreditnih obveza za uređaj Delta, te sustava odvodnje Rijeka-Grobnik (I faza) u sklopu Jadranskog projekta,
- Nastavak radova na svim nedovršenim podprojektima II. faze sustava odvodnje Rijeka-Grobnik u okviru Jadranskog projekta (podprojekti W3,W4,W5,W6 i W7) sa ciljem kako bi II. faza u cijelosti bila završena u 2014. godini.
- Priprema projektne i ostale dokumentacije, imovinsko pravna priprema i ostali troškovi neophodni za pripremu aplikacije za izgradnju nedostajuće kanalizacije, rekonstrukciju postojećeg sustava, rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog vodovoda, te izgradnju novog uređaja višeg stupnja pročišćavanja aglomeracije Rijeka (Rijeka, Kastav, Jelenje, Čavle i Viškovo)
Plan gradnje komunalnih vodnih građevina i korištenja sredstava naknade za razvoj od interesa za pojedine jedinice lokalne samouprave financirani iz pripadajućeg i preostalog dijela naknade za razvoj i ostalih izvora:
- Priprema projektne i ostale dokumentacije, imovinsko pravna priprema i ostali troškovi neophodni za izgradnju nedostajuće kanalizacije sukladno prioritetima suvlasnika Društva
- Izgradnja kanalizacijske mreže na području pojedinih jedinica lokalne samouprave suvlasnika Društva i sukladno aplikaciji Hrvatskim vodama za kapitalna ulaganja u projekte odvodnje, a prema programu Vlade RH – „Pokretanje novog investicijskog ciklusa u mandatu od 2012. – 2015.“
- Otplata kreditnih obaveza jedinica lokalne samouprave za izgradnju ogranaka kanalizacijske mreže
Plan održavanja komunalnih vodnih građevina
Plan održavanja komunalnih vodnih građevina javne vodoopskrbe i odvodnje obuhvaća poslove tekućeg i investicijskog održavanja, te aktivnosti na unapređenju kvalitete vodnih usluga.
VODOOPSKRBA
- zamjene vodovodne mreže uključujući magistralne, tlačne i transportne cjevovode u ukupnoj duljini do 5000 m
- nastavak aktivnosti na uređenju kompleksa vodocrpilišta ZVIR adaptacijom zgrade mehaničke radionice, postojeće napuštene zgrade TS, uređenje pristupnog platoa s rekonstrukcijom postojećeg dotrajalog sustava odvodnje
- dogradnja i modernizacija komunikacijske infrastrukture za potrebe tehničke zaštite i daljinskog nadzora i upravljanja (ugradnja svjetlovoda)
- zamjena dotrajale opreme, alata i uređaja s novijom generacijom istih sukladno prihvaćenim standardima , te usvojenom tipizacijom i standardizacijom na nivou KD
- zamjena dijela magnetno-induktivnih mjerača protoka, te nabava suvremene opreme za detekciju i lociranje kvarova, kao sastavni dio praćenja realnog stanja na vodoopskrbnoj mreži s ciljem sustavnog smanjenja gubitaka
- zamjena i rekonstrukcije reducir stanica
- izrada idejnih rješenja, studija, prethodnih analiza radi sagledavanja i usvajanja koncepcija dugoročnog razvoja vodoopskrbnog sustava
- zamjena dotrajalih posuda za kompenzaciju hidrauličkih udara
- radovi na zaštiti usisne košare cjevovoda na izvoru Rječina
- prelaženje s lož ulja na zemni plin za postojeći objekt vodoopskrbnog područja VOP-Bakar i za izgradnju centralnog skladišta Kukuljanovo gdje postoji mogućnost priključenja na plinsku mrežu
- sanacija deponija uz kompleks VS Streljana
- ugradnja pločica za označavanje podzemnih hidranata PH na području teritorijalne nadležnosti KD prema nalogu MUP-a
- nastavak izrade digitalnog katastra vodovodnih priključaka
- provođenje aktivnosti prema vodopravnim dozvolama , rješenjima vodopravne inspekcije
Realizacija projekata apliciranih Hrvatskim vodama:
- uvođenje vodomjera novije generacije više klase točnosti korištenjem walk-by metodom , te ostvarivanje pretpostavke za buduće daljinsko očitanje uz pomoć napredne infrastrukturne mreže
- rekonstrukcija i dogradnja elektroenergetskog , regulacijskog i upravljačkog dijela crpnih postrojenja u okviru postojećih crpnih stanica uključenih u sustav vodoopskrbe
- rekonstrukcija CS Škrljevo, CS Kukuljanovo, CS Hosti, CS Dobrica zbog povećanja postojećeg kapaciteta i sigurnosti u vodoopskrbi
- izgradnja sustava nadzora nad napojnim uređajima elektrokemijske zaštite cjevovoda i spajanje na NUS (nadzorno upravljački sustav) radi pravovremene indikacije nefunkcionalnosti sustava radi čestih poremećaja u elektroenergetskoj mreži uzrokovano grmljavinskim pražnjenjem
ODVODNJA
- građevinsko–podvodni radovi na ispusnom kolektoru (ispod razine mora) i velikih kolektora pod intenzivnim protokom, uključujući pregled stanja podmorskih ispusta
- elektro-strojarsko održavanje na uređajima za pročišćavanje i crpnim stanicama uključujući održavanje hidromehaničke, strojarske i elektro opreme, mjerno regulacijske opreme, te elektroinstalacije snage, automatike i rasvjete
- održavanje nadzorno upravljačkog sustava uključujući periodične preglede, ispitivanja, održavanje i servisiranja opreme
- održavanje sustava zaštite neovlaštenog ulaska na objekte sustava odvodnje i video nadzora uređaja Delta
- geodetske usluge snimanja kanalizacijske mreže i objekata u svrhu ažuriranja i izrade baze podataka GIS-a/katastra uključujući usluge održavanja i periodičnog praćenja slijeganja objekata uređaja Delta, platoa uređaja i obalozaštite platoa
- mjere DDD zaštite
- građevinske i montažerske radove na zamjenama i rekonstrukcijama sustava odvodnje, sanacije (sa i bez iskopa) u ukupnoj duljini od oko 1.500 m
- zamjenu, dobavu i montažu nove strojarske opreme, mjerno–regulacijske opreme, elektroinstalacije snage i automatike, hidromehaničke, strojarske i elektro opreme i pratećih programskih paketa, u cilju poboljšanja rada
- provođenje aktivnosti prema vodopravnim dozvolama
- snimanje 30.000 m kanalizacijske mreže za potrebe izrade katastra vodova i Geografsko informacijskog sustava (GIS) kanalizacijske mreže
Nadzorni odbor dao je suglasnost za sklapanje pravnih poslova s procijenjenom vrijednosti nabave u iznosu od 2.750.000,00 (bez PDV-a) za:
- zamjenu vodovodnih ogranaka uz kanalizacijsku mrežu dijela naselja Mavrinci: 1. dio (VI faza) i 2. dio (VII faza)
- izgradnju kanalizacije i vodovoda u ulici Petorice streljanih i u ulici Svilno, Rijeka
- rekonstrukciju vanjskih cjevovoda u krugu VS Podbreg
Točna vrijednost navedenih radova bit će poznata po završetku postupka javne nabave.
Nadzorni odbor dodatno je informiran vezano uz suglasnosti koju su dali 28.9.2012. i Plan nabave za 2012.:
- točka 100. - za izgradnju sanitarne kanalizacije u Ulici Gorica, Ulici Brozovo i Jurčićevoj ulici – Grad Kastav, koja se procijenila u iznosu od 1.293.400,00 (bez PDV-a), sklapa se ugovor, po provedbi postupka javne nabave, s ponuditeljem „SLAVUJ“ ISKOPI I PRIJEVOZ na iznos od 1.095.528,50 kn bez PDV-a.
- točka 101. - za izgradnju sanitarne kanalizacije RZ ŽEGOTI – ŠPOROVA JAMA – JURČIĆI - II FAZA– Grad Kastav, koja se procijenila u iznosu od 2.900.000,00 (bez PDV-a), sklapa se ugovor, po provedbi postupka javne nabave, s ponuditeljem VODOGRADNJA RIJEKA d.o.o. na iznos od 2.240.020,90 kn bez PDV-a.
- točka 103. - za izgradnju vodovodnih ogranaka na području Grada Bakra: Zamiščići 2 L= 134,00 m, Zamiščići 3 L = 66,00 m, Krasica kod propelera L = 181,00 m, Krasica 77c L = 220,00 m, Škrljevo 229 L = 145,00 m, koja se procijenila u iznosu od 1.596.000,00 (bez PDV-a), sklapa se ugovor, po provedbi postupka javne nabave, s ponuditeljem TELEKOMUNIKACIJE d.o.o. Sinj na iznos od 1.358.502,40 kn bez PDV-a.
- točka 104. - za izgradnju nadzorno upravljačkog sustava vodovoda implementacijom mjerila kemijskih parametara kvalitete vode na kontrolnim točkama vodoopskrbnog sustava, koja se procijenila u iznosu od 3.500.000,00 (bez PDV-a), sklapa se ugovor, po provedbi postupka javne nabave, sa zajednicom ponuditelja Zagrel Rittmeyer d.o.o. Zagreb i Automatika d.o.o. Rijeka na iznos od 3.471.360,00 kn bez PDV-a.
Postupak javnog nadmetanja čija je procjenjena vrijednost prilikom pokretanja bila manja od 1 (jedan) milijun kuna, a za koji je Ugovor sklopljen na iznos preko 1 (jedan) milijun kuna, pri čemu je razlika osigrana Planom poslovanja 2012. g. i sredstvima Hrvatskih voda.
- točka 107. - za izgradnju kanalizacije i izgradnju/rekonstrukciju vodovoda sliva Marčeljeva draga 2, koja se procijenila u iznosu od 773.600,00 (bez PDV-a), sklapa se ugovor, po provedbi postupka javne nabave, s ponuditeljem „SLAVUJ“ ISKOPI I PRIJEVOZ na iznos od 1.057.177,03 kn bez PDV-a.