Konstituirajuća sjednica Skupštine KD VODOOVD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka održana je 22. srpnja 2009. godine. Temeljem članka 23. Društvenog ugovora KD ViK-a, predsjednik Skupštine je predstavnik člana s većinskim vlasničkim udjelom, dok zamjenika predsjednika bira Skupština iz redova predstavnika ostalih članova. Mandat predsjednika i zamjenika predsjednika traje 4 (četiri) godine i nije ograničen.
U ime većinskog vlasnika Društva, Grada Rijeke, Irena Miličević je dostavila Punomoć kojom je opunomoćena od Gradonačelnika Grada Rijeke da zastupa Grad Rijeku i u njegovo ime glasuje na sjednicama Skupštine Društva, te predsjedava Skupštinom.
Dogovorom i jednoglasnim biranjem za zamjenika predsjednika Skupštine Društva imenovan je Dean Jurčić, obzirom da ga je za zastupanje Kastva opunomoćio gradonačelnik Grada Kastva, g. Ivica Lukanović.
Novoimenovani članovi Skupštine Društva su:
Irena Miličević - predsjedavajuća Skupštinom Društva
Dean Jurčić - opunomećnik gradonačelnika Grada Kastva (zamjenik predsjednika)
Tomislav Klarić - gradonačelnik Grada Bakra
Matija Laginja - načelnik Općine Klana
Branko Juretić - načelnik Općine Jelenje
Goran Petrc - načelnik Općine Viškovo
Miroslav Uljan - načelnik Općine Kostrena
Josip Turina – gradonačelnik Grada Kraljevice
Željko Lambaša - načelnik Općine Čavle
U nastavku sjednice članovi Skupštine usvojili su Poslovnik o radu Skupštine Društva, Rebalans plana poslovanja Društva za 2009. godinu, prijedlog mjera u cilju smanjenja troškova poslovanja i povećanja prihoda KD ViK Rijeka te donijeli odluku o pokretanju postupka dokapitalizacije Društva.
U svojem prijedlogu mjera, Uprava Društva je nakon odobrenog povećanja cijena predložila i dodatne mjere u cilju povećanja prihoda i smanjenja troškova poslovanja Društva. Prva mjera je usmjerena na prodaju dijela imovine odnosno nekretnina Društva koje nisu u funkciji niti su od značaja za buduće poslovanje i razvoj Društva. Druga mjera je prodaja dionica u trenutku kada to bude pogodno. Obzirom da subvencije predstavljaju neostvaren prihod Društva predlaže se rješavanje ovog pitanja postupno kroz osiguranje potrebnih sredstva iz drugih izvora za te namjene. Predlaže se osnivanje zasebnih stručnih tijela kako bi se sagledale i uskladile sve oduke jedinica lokalnih samouprava o kriterijima za stjecanje prava na subvencije. Trenutno važeća subvencionirana količina od 5 kubika vode po članu obitelji iznad je europskih i svjetskih uobičajenih količina na besplatnu uslugu kao i minimalno potrebnih količina za osobne potrebe. Također je i Državna revizija u dva navrata upozoravala da se pokrene postupak preispitivanja postojećeg sustava subvencija koji je uspostavljen 1998. godine temeljem Odluke Izvršnog vijeća Skupštine općine Rijeka. Nadalje se predlaže i preispitivanje Odluke Izvršnog vijeća Skupštine općine Rijeka iz 1989. godine kojom ustanove socijalne zaštite, zdravstva, zapošljavanja, odgoja i obrazovanja te kulture, kao i druge udruge i ostale srodne djelatnosti imaju pravo na cijenu usluge vodoopskrbe i odvodnje po cijeni „domaćinstva“. Novom Odlukom trebalo bi utvrditi na koje se djelatnosti primjenjuje tzv. povlaštena cijena.
Kako su troškovi poslovanja gotovo svedeni na najmanju moguću mjeru, a u cilju daljnjeg smanjenja troškova poslovanja predložena je izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora s prijedlogom za smanjenje cijene sata rada. Direktor Društva informirao je članove Skupštine Društva da se na posljednju mjeru smanjenja troškova poslovanja Sindikat Društva negativno očitovao.
Temeljem podataka o izvršenim ulaganjima jedinica lokalne samouprave, suvlasnika Društva u razdoblju 1995. do 2008. godine, a koja su evidentirana u poslovnim knjigama KD ViK Rijeka u ukupnom iznosu od 50.554.100,00 kn, predloženo je pokretanje postupka dokapitalizacije Društva. Skupština je zadužila Upravu Društva da za narednu sjednicu Skupštine, koja bi se trebala održati do kraja rujna 2009. godine, pripremi dokumentaciju temeljem koje će se donijeti Odluka o povećanju temeljnog kapitala Društva i promjeni Društvenog ugovora. Jedinice lokalne samouprave zadužuju se da do naredne sjednice Skupštine Društva ishode potrebne odluke za davanje izjave o prihvaćanju temeljnih uloga u visini utvrđenoj financijskim izvješćem o poslovanju Društva za 2008. godinu.
Rebalans plana poslovanja za 2009. godinu
Direktor Društva, g. Željko Mažar, informirao je članove Skupštine Društva ukratko o Rebalansu Plana poslovanja za 2009. godinu, čijoj se izradi pristupilo iz razloga što su Plan poslovanja za 2009. godinu usvojili kao „privremeni plan“ 29. prosinca 2008. godine. U Rebalansu su usklađeni fizički obimi komunalnih usluga i njihov prihod u odnosu na planirane zbog korekcija cijena komunalne usluge opskrbe pitkom vodom te odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda (datum primjene 1. srpnja 2009. godine) te nesmanjenog INInog preuzimanja vode iz vodoopskrbnog sustava KD ViK Rijeka. Očekuje se da će INA još naredna tri mjeseca, do rujna ove godine, nastaviti s korištenjem vode iz riječkog vodoopskrbnog sustava čime se povećava samo njima prodaja vode povećava za 39% u odnosu na planirane količine Planom za 2009. Rebalansom plana poslovanja Društva, Društvo bi trebalo ostvariti pozitivan rezultat poslovanja u iznosu od 336.150,00 kn.
Obim prodaje vode ovim je Rebalansom plana za 2009. godinu veći za 9,5% i iznosit će 19.134.000 m3. Osim povećanja količina prodane vode u strukturi potrošača domaćinstvo za 0,7%, povećavaju se i količine prodane vode Opatiji i Jadranovu. Do povećanja, koje za Opatiju iznosi 1,9% i za Jadranov 10,5%, došlo je zbog znatno većih prodanih količina vode u prva tri mjeseca. Količina prodane vode koje su planirane za otok Krk u 2009. godini, Rebalansom plana su smanjene za 0,5% odnosno ostavljene na minimalnom godišnjem nivou.
Zbrinjavanje otpadnih voda Rebalansom se povećava za 13,6% i planira se u količini od 12.720.000 m3. Spomenutim povećanjima uz povećanje cijena komunalnih usluga od 1. srpnja ove godine, Rebalansom se povećava i prihod redovne djelatnosti od prodaje vode i otpadne vode za 43,2% u odnosu na Plan poslovanja za 2009. godinu.
Ukupan prihod Društva Rebalansom plana za 2009. iznosi 110.352.150,00 kn i veći je za 33,7% od planiranog u 2009.
Sastavni dio Rebalansa čini Rebalans investicijskih aktivnosti koji je usvojen na prethodnoj sjednici Skupštine Društva održanoj 29. travnja 2009. godine.