DNEVNI RED
1. Verifikacija zapisnika Skupštine Društva s
a) 12. sjednice održane 28.12.2011.
b) 13. elektronske sjednice održane 21.03.2012.
2. Poslovno i financijsko Godišnje izvješće Društva za 2011. godinu
2.1. Izvještaj o poslovanju za 2011. godinu
2.2. Godišnji financijski izvještaji za 2011. godinu
2.3. Godišnje izvješće za 2011. godinu
(izvjestitelj: Željko Mažar, direktor Društva)
3. Izvješće o obavljenoj reviziji Temeljnih financijskih izvještaja za 2011.
(izvjestitelj: ovlašteni revizor Revizorske kuće REV-RI, Rijeka)
4. Godišnje izvješće Uprave o stanju Društva za 2011. (izvjestitelj: Željko Mažar, direktor Društva)
5. Izvješće o radu Nadzornog odbora za 2011. godinu i davanje razrješnice Upravi i članovima Nadzornog odbora za 2011. godinu (izvjestitelj: mr.sc. Ivica Plišić, predsjednik Nadzornog odbora)
6. Donošenje odluke o
a) razrješenju člana - predsjednika Nadzornog odbora mr.s.c Ivice Plišića
b) imenovanje člana Nadzornog odbora Društva
(izvjestitelj: Irena Miličević, predsjedavajuća Skupštinom Društva)
7. Razno
Prihvaćena su poslovna i financijska godišnja izvješća KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka za 2011. godinu prema kojem su ostvareni postavljeni ciljevi i zadaci u realizaciji investicijskih aktivnosti, ostvarena isporuka vodne usluge vodoopskrbe na nivou procijenjenih količina dok su količine skupljanja i pročišćavanja otpadnih voda, odnosno usluge javne odvodnje neznatno ispod procijenjenih količina. Od 1. srpnja 2011. primjenjuje se novi cjenik vodnih usluga vodoopskrbe i odvodnje koji je strukturno i visinom cijena usklađen sa Zakonom o vodama te s Uredbom o najnižoj cijeni vodnih usluga.
Ukupni prihodi ostvareni u 2011. godini, koji iznose 107.269.104,18 kn, veći su za 5,2% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a u odnosu na procjenu poslovanja za 2011. godinu veći su za 3,2%. Ukupni rashodi u iznosu od 120.022.483,94 kn su za 1,7% veći u odnosu na ostvarenje prošle godine, a za 2% u odnosu na procjenu poslovanja za 2011. godinu. Kako ostvareni prihodi nisu bili dostatni za pokriće rashoda, Društvo je poslovalo 2011. godine s gubitkom u iznosu od 12.753.380,00 kn.
Prihvaćeno je izvješće o obavljenoj reviziji temeljnih financijskih izvještaja za 2011. godinu koje je iznijela ukratko Vesna Tomljanović, ovlaštena revizorica revizorske kuće REV-RI d.o.o. Rijeka. Tomljanović je istaknula kako po mišljenju neovisnog revizora financijski izvještaji pružaju istinit i fer prikaz u svim značajnim odrednicama financijskog stanja Društva na dan 31. prosinca 2011. godine.
Godišnje izvješće Uprave o stanju Društva u 2011. godini
OSNOVNE ZNAČAJKE POSLOVANJA
Temeljni procesi KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka pružanje je usluga vodoopskrbe i odvodnje na području gradova Rijeke, Bakra, Kastva i Kraljevice te općina Čavle, Jelenje, Klana, Kostrena i Viškovo. Područje pružanja usluge površine je 517 kvadratnih kilometara na kojem živi oko 186.000 stanovnika.
Proteklu poslovnu 2011. godinu obilježio je nastavak pada isporuke vode i činjenica da su se isporuke vode stabilizirale na oko 15 milijuna kubika vode godišnje što je daleko niže od procjena uprave Društva da će isporuke vode nakon izlaska INE RN Urinj iz vodoopskrbnog sustava Društva iznositi oko 17 milijuna kubika godišnje.
Uprava je nakon povećanja cijena sredinom 2009. očekivala pozitivne rezultate poslovanja u 2010. godini što se nije ostvarilo zbog daljnjeg smanjivanja fizičkog obima vodnih usluga. Stoga je Uprava sredinom 2011., samo dvije godine od zadnjeg povećanja cijena, bila prisiljena predložiti Nadzornom odboru i vlasnicima Društva novo povećanje cijena vodnih usluga čime će se stvorili uvjeti za normalno obavljanje redovne djelatnosti i puno pokriće troškova poslovanja tijekom 2012. godine.
Tijekom 2011. godine, nisu donijete odluke i akti kao dio postupka usklađivanja sa Zakonom o vodama. Stoga je tijekom 2012. potrebno usvojiti: Odluku o priključenju (u nadležnosti jedinica lokalne samouprave suvlasnica Društva, tekst izrađen i u najvećoj mjeri usuglašen); Odluku o odvodnji (u nadležnosti Primorsko-goranske županije, na kojoj se i pored nekoliko požurnica nije ni počelo raditi); te Opće i tehničke uvjete isporuke vodnih usluga.
VODOOPSKRBA
Stupanj priključenosti na sustav javne vodoopskrbe nije se promijenio i iznosi preko 99,0%. Cilj je uprave bio ostvariti 100% priključenost na sustav javne vodoopskrbe do kraja 2011. godine, ali će se ostvarenje tog cilja, obzirom na ograničena sredstva, morati prolongirati do 2018. godine.
Za ispunjenje tog cilja potrebno je dovršiti II fazu projekta vodoopskrbe naselja Melnice i Plase (Grad Bakar), čija je realizacija I faze završena. Istovremeno započela je izrada projektne dokumentacije za projekt nove visinske zone Kostrene (i Krka) uz sagledavanje mogućih alternativnih rjješenja. Realizacija projekta, zbog visine ulaganja i složenosti, mogla bi potrajati nekoliko godina.
Broj priključaka (odnosno ugrađenih vodomjera) u 2011. godini povećan je s 38.785 iz 2010. godine na 39.015, što predstavlja povećanje za 230 priključaka.
Tijekom 2011. izgrađeno je 9 km nove vodovodne mreže (bez priključaka) odnosno 8 km vodovodne mreže s priključcima. Dužina vodovodne mreže (bez priključaka) iznosi 825 km (dužina vodovodne mreže 2010. iznosila je 817 km). Dužina vodovodne mreže s priključcima iznosi 942 km. Tijekom 2011. godine zamijenjeno je 1.420 m vodovodne mreže (u 2010. je bilo zamijenjeno 7.112 m).
U 2011. godini evidentirano je 280 puknuća i 16 lomova vodovodnih cijevi.
Gubitak na mreži u 2011. godini iznosi 5,7 milijuna kubika vode i veći je od gubitka na mreži 2010. godine kad je iznosio 3,9 milijuna kubika.
ODVODNJA
U odnosu na 2010. godinu dužina kanalizacijske mreže povećana je s 365,3 km na 372 km (povećanje 7,1 km). Broj priključaka porastao je s 14.341 iz 2010. godine na 14.433. Istovremeno je tijekom 2011. zamijenjeno ili rekonstruirano 1.250 m postojeće kanalizacijske mreže.
Priključenost na sustav javne odvodnje nije se bitno izmijenio i iznosi oko 47% stanovnika šireg riječkog područja, odnosno oko 66% na području grada Rijeke.
Društvo i vlasnici Društva dužni su do 2018. godine postići stupanj priključenosti na javnu odvodnju od 75% na području aglomeracije Rijeka (općine Čavle, Jelenje i Viškovo, te gradovi Kastav i Rijeka), te izgraditi novi uređaj za pročišćavanje na novoj lokaciji II stupnja pročišćavanja. Procijenjena vrijednost radova je preko 100 milijuna Eura, a radovi bi trebali započeti 2014. godine.
ORGANIZACIJA, LJUDSKI RESURSI, PLAĆE, IZOBRAZBA RADNIKA
Broj zaposlenih 31.12.2011. iznosio je 321 što je, u odnosu na 317 radnika zaposlenih 2010. godine, 4 radnika više.
Sukladno Mjerama za smanjenje troškova poslovanja i povećanje prihoda, prosječne bruto plaće radnika ostale su na nivou prosjeka iz 2008. godine i nisu se povećavale zadnje 3 godine niti je njihovo povećanje predviđeno za 2012. godinu. Zbog porasta troškova života plaće se realno smanjuju treću godinu za redom.
Ostvarene prosječne bruto plaće za 2011. godinu iznose 7.283 kuna, a prosječne neto plaće 5.287 kuna. Prosječna bruto i neto plaća Društva niža je u odnosu na prosjek u Republici Hrvatsko za 6,6 %, odnosno za 2,8%. Prosječne plaće u Društvu niže su u odnosu na neka trgovačka i komunalna društva u većinskom vlasništvu Grada Rijeke, kao i u odnosu sa sličnim Društvima u RH.
U 2011. godini na izobrazbu kadrova utrošeno je 211.246,85 kn što predstavlja povećanje od 16,6% u odnosu na 2010. godinu, kada su ovi troškovi iznosili 181.182,50 kn. Prosječni troškovi izobrazbe po zaposlenom u 2011. godini bili su za 17% veći u odnosu na 2010. godinu i iznosili su 660,00 kn. Programima izobrazbe, usavršavanja i osposobljavanja u 2011. godini bilo je obuhvaćeno 278 radnika, što je za 90 radnika ili 47,9 % više u odnosu na 2010. godinu, kada je bilo obuhvaćeno 188 radnika.
Kroz program zaprimanja i osposobljavanje za rad na poslovima za određeno radno mjesto, prošlo je 11 novo-zaposlenih djelatnika.
ULAGANJA U RAZVOJ I IZGRADNJU VODNIH GRAĐEVINA
Sveukupna ulaganja u razvojne projekte vodoopskrbe i odvodnje (Prioriteti I i II) iznose 69,5 milijuna kuna. Za projekte s liste Prioriteta I (uključujući i otplate kredita) utrošeno je 30 milijuna kuna, dok je za ostale projekte (Prioritet II) od interesa za pojedine suvlasnice Društva utrošeno dodatnih 39,5 milijuna kuna.
U razvoj vodoopskrbe (Prioriteti I i II) uloženo je 25 milijuna kuna (u odnosu na 32 milijuna kuna 2010.), a u odvodnju 44,5 milijuna kuna (u odnosu na 22 milijuna kuna 2010.). U okviru projekata s liste Prioriteta II u vodoopskrbu je uloženo oko 21 milijun kuna, a u odvodnju preostalih 18,5 milijun kuna.
Udio sredstava naknade za razvoj u ukupno utrošenim sredstvima iznosi 28 milijuna kuna (oko 40%), a ostalo čine sredstva kredita, Hrvatskih voda i sredstva proračuna pojedinih jedinica lokalne samouprave.
Tijekom 2011. predano je u uporabu objekata vodoopskrbe i odvodnje u vrijednosti od 33 milijuna kuna (a 2010. 80 milijuna kuna). Investicije u tijeku na dan 31.12.2011. iznose 140 milijuna kuna što je u odnosu na 94 milijuna kuna 31.12.2010. godine povećanje za 46 milijuna kuna.
Od investicija u tijeku treba istaknuti projekt izgradnje zajedničke komunalne infrastrukture na području grada Rijeke, izgradnju sustava vodoopskrbe Melnice-Plase na području grada Bakra, izradu projekte dokumentacije za nastavak radova na potprojektu odvodnje Rijeka-Grobnik, izradu projektne dokumentacije, studija i aplikacije za EU fondove za dogradnju sustava odvodnje Grad, izradu Studije (pre)lokacije uređaja Delta itd.
Društvo je iz vlastitih sredstava uložilo 21 milijun kuna u sustave vodoopskrbe i odvodnje od čega je 80% sredstava uloženo u vodoopskrbu.
SIGURNOST I ZAŠTITA NA RADU
Utvrđena je Politika zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, izrađene su 4 procedure kvalitete (praćenje zakonskih i ostalih zahtjeva, identifikacija opasnosti, procjena rizika, istraživanje incidenata i i identifikacija potencijalno opasnih situacija). Izvršen je izbor 48 ovlaštenika Uprave za zaštitu na radu i 5 povjerenika radnika te obavljena njihova izobrazba. Svi su radnici osposobljeni za rad na siguran način.
Svi interni akti usklađeni su sa zakonskim i podzakonskim propisima, a na nivou Društva ustanovljena je Služba zaštite na radu sukladno zakonskim propisima.
Broj povreda na radu je povećan u odnosu na 2010. godinu, s 5 povreda u 2010. na 11 u 2011. (od čega je 1 teža). Od navedenih 11 povreda njih 9 bilo je na poslu, a dvije su bile pri dolasku i odlasku s posla. Odsustvovanje zbog povreda na radu kontinuirano se smanjuje. Ono je 2011. godine iznosilo 187 radnih dana, 2010. godine 209 radnih dana i 2009. godine 621 radni dan.
POLITIKA KVALITETE
Društvo je tijekom 2011. uspješno certificirano za tri nova sustava kvalitete (OHSAS 18001:2007, zaštita zdravlja i sigurnost radnika; sustav upravljanja okolišem, ISO 14001:2004, te akreditacije laboratorija prema zahtjevima norme HRN EN ISO/IEC 17025 za postupak HRN EN 13508-2. sustav za upravljanje laboartorijem-TV inspekcija kanalizacije). Društvo je time certificirano za ukupno šest sustava kvalitete.
KVALITETA VODNIH USLUGA I ZAŠTITA OKOLIŠA
I u 2011. (u usporedbi s nekoliko prethodnih godina) ne samo da je zadržan već je i poboljšan visoki trend ispravnih uzoraka vode za piće i uzoraka otpadne vode.
Vodoopskrba
Tijekom 2011. godine izvršeno je sveukupno 4.808 uzorkovanja vode koji su udovoljili svim zadanim parametrima kvalitete vode za piće.
Istovremeno realizirane su brojne dodatne mjera i aktivnosti u cilju poboljšanja sustava kvalitete vode. Isprano je 45 vodosprema i 577 ogranak vode (gdje zbog male potrošnje postoji potencijalna opasnost za zdravstvenu ispravnost vode); ugrađeno je 8.079 nepovratnih ventila čime se dodatno svi potrošači štite od mogućih onečišćenja vode iz internih sustava potrošača zbog moguće pojave „povratnog toka“, te su proveden brojne druge aktivnosti sukladno utvrđenom programu mjera za poboljšanjem kvalitete usluge.
Odvodnja
Ispitano je 468 uzoraka otpadne vode koji su svi u cijelosti odgovarali zadanim parametrima.
Ključni pokazatelji uspješnosti u procesu odvodnje otpadnih voda su kvaliteta mora te broj hitnih intervencija na sustavu javne odvodnje. Od ukupnog broja ispitnih točaka povećao se postotak uzoraka mora visoke kakvoće u odnosu na 2010. godinu, što predstavlja odličan pokazatelj uspješnosti procesa odvodnje. U 2010. godini 81% ispitanih uzoraka ocijenjeno je kao more visoke kakvoće (izvrsne), a u 2011. godini 90% uzoraka. Broj hitnih intervencija smanjen je sa 152 u 2010. na 114 u 2011. godini.
MOGUĆI RIZICI U POSLOVANJU TIJEKOM 2012. GODINE
Gospodarska i socijalna kriza koja je započela u drugoj polovini 2009. imala je i imat će utjecaja i na poslovanje Društva kako tijekom 2012. godine, a vjerojatno i duže, s mogućim posljedicama na daljnji pad fizičkog obima usluge, tako i na naplatu isporučenih usluga.
Kako se tijekom 2012. očekuje i povećanje određenih ulaznih troškova (prije svega energenata) to, uz eventualni pad fizičkog obima vodnih usluga, može imati utjecaja i na planirani rezultat poslovanja za 2012. godinu koji bi trebao biti pozitivan.
Ivica Rubeša, zamjenik predsjednika Nadzornog odbora, ukratko je iznio najbitnije elemente izvještaja o radu Nadzornog odbora u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2011. godine, tijekom kojeg su donijete ukupno 74 odluke. Nadzorni odbor je sukladno odredbama Zakona o trgovačkim društvima i odredbama Društvenog ugovora izvršio nadzor nad poslovanjem Društva u 2011. godini i utvrdio da Društvo djeluje u skladu sa zakonskim propisima, aktima Društva i odlukama Skupštine Društva. Skupština je izvještaj je prihvatila te su temeljem članka 441. stavak 1. točka 1. Zakona o trgovačkim društvima (NN 111/93, 34/99, 52/00, 118/03, 107/07 i 146/08) dane razrješnice Upravi i članovima Nadzornog odbora Društva za poslovnu 2011. godinu.
Skuština Društva razriješila je mr.sc. Ivicu Plišića s dužnosti člana Nadzornog odbora KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka od 25. travnja 2012. godine s obzirom da je dan ranije podnio ostavku na članstvo iz osobnih razloga. Za člana Nadzornog odbora, kao predstavnika Grada Rijeke, imenuje se Vladimir Benac, koji će dužnost obnašati do 24. studenog 2013. godine, odnosno do isteka mandata ostalim članovima Nadzornog odbora imenovanim od 24. studenog 2009. godine.
Skupština Društva se nadopunom dnevnog reda informirala i količinama isporuke vode TKD Ponikve d.o.o. Krk u razdoblju od VII 2008. do IV 2012. godine.
TKD Ponikve d.o.o. Krk predstavlja kategoriju korisnika Drugi isporučitelji vodnih usluga koja se prema Zakonu o vodama odnosi na isporučitelje vode namijenjene ljudskoj potrošnji izvan vodoopskrbnog područja u nadležnosti Društva i s njim je sklopljen ugovor o isporuci vode za piće.
U 2011. godini je TKD Ponikve d.o.o. Krk zadnji put preuzelo vodu krajem rujna pri čemu prekid nisu prethodno pismeno najavili sukladno sklopljenom ugovoru. Isporuka vode Ponikvama ponovno je uspostavljena nakon više od šest mjeseci, točnije 3. travnja 2012. Trenutne isporuke vode iznose oko 900-1.000 kubika/dnevno.
Kroz tri pune kalendarske godine isporuke vode od 2009. do 2011. godine, TKD Ponikve d.o.o. Krk prosječno preuzima godišnje 430.893 m3 vode, pri čemu je udio isporučenih količina im vode u ukupnoj isporuci svim korisnicima vodne usluge 2009. godine iznosio 2,3%, a 2011. godine 3,1%.
Prema sklopljenom Ugovoru o isporuci vode za piće u 2009. godini TKD Ponikve d.o.o. Krk trebao bi preuzimati minimalne količine od 1.310 m3 vode dnevno, a maksimalne od 8.640 m3 vode dnevno.
Sukladno ugovoru i preuzimanju minimalne dnevne količine isporučivala bi se TKD Ponikve d.o.o. Krk na godišnjem nivou ukupna količina od 478.150 m3 te slijedom toga su prosječno isporučene im količine vode od 2009. do 2011. godine ispod minimalno ugovorenih godišnjih količina.
Maksimalne godišnje količine koje se tehnički mogu isporučiti (dobivene množenjem maksimalnih dnevnih količina od 8.640 m3 s 365 dana u godini) iznosile bi 3.153.600 m3 godišnje.
Prema podacima dostupnim na internetskim stranicama TKD Ponikve d.o.o. Krk, količine koje su od Društva preuzeli u 2009. i 2010. godini čine oko18% ukupno fakturiranih količina krčkim korisnicima vodne usluge (ako se iz izračuna isključe isporučene količine Ponikvi za tehnološke potrebe). Ako se u izračun uključe i te količine, tada udio vode iz ViK-a u ukupno fakturiranim količinama vode krčkim korisnicima iznosi 14,1% za 2009. i 12,3% za 2010. godinu. Maksimalne količine navedene u Ugovoru se približavaju godišnjem nivou isporuke vode TKD Ponikve d.o.o. Krk svojim korisnicima, a čije potrebe TKD Ponikve d.o.o. Krk najvećim dijelom pokriva iz vlastitih izvora.